regulacja gaznikow |
Autor | Wiadomo�� |
lutek  Motocykl: honda vt 1100 C 87' Do��czy�: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Sk�d: Rybnik/Bristol-UK | Wys�any: 2010-03-15, 22:03 regulacja gaznikow |
| | witam.moze ktos mi powiedziec ,wytlumaczyc,opisac jak sie reguluje gazniki(vt 1100 C 87 rok)??mam tu w Uk z tym maly dylemat bo warsztat ktory jest nie daleko jakos tak nie za bardzo mi do gustu przypadl ze tak powiem,a jezeli nie bedzie to na tylee skomplikowane to moze podolam.dzieki,pozdrawiam | |
| |
 |
Divastion Dawid
 Motocykl: GS 11 Wiek: 35 Do��czy�: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Sk�d: Je�owe | Wys�any: 2010-03-15, 22:34 |
| | Regulowanie ga�nik�w jest bardzo proste. Og�lnie chodzi o ustawienie odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej Je�eli w Twoim moto nie by�o grzebane w ga�nikach od nowo�ci (ustawianie sk�adu mieszkanki) to masz ustawienie fabryczne, a je�eli by�o grzebane (poznasz to po rozwierconych za�lepkach, za kt�rymi znajduje w�a�nie �ruba regulacyjna (1 na ga�nik). Gdzie dok�adnie ta �rubka si� znajduje, mo�esz znale�� na forum (s� nawet chyba zdj�cia). A je�eli chodzi o to, jak regulowa�, to po prostu wkr�caj�c t� �rubk� zuba�asz mieszank�, wykr�caj�c - analogicznie, wzbogacasz. O ile mnie pami�� nie myli to dla tego rocznika, to jest co� w okolicach 2,5obrotu. Czyli wkr�casz t� �rubk� na maxa i potem wykr�casz j� o dok�adnie tyle obrotu. Nic si� nie martw nie musi by� co do nanometra... to jaki masz mie� sk�ad mieszkanki zobaczysz sobie sam... je�eli b�dziesz mia� zbyt bogat�, to ju� po przejechaniu ok 200km b�dzie to bardzo widoczne na �wiecach (b�d� czarne i okopcone). Je�eli b�dziesz mia� w porz�dku, to motor nie b�dzie prycha�, strzela�, b�dzie rozgrzewa� si� odpowiednio i �wiece b�d� mia�y odpowiedni� barw�, cytuj�c z innego �r�d�a: "bia�oszar�, ��toszar� lub br�zowo-rud�." | _________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51oCome on! | |
| |
 |
lutek  Motocykl: honda vt 1100 C 87' Do��czy�: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Sk�d: Rybnik/Bristol-UK | Wys�any: 2010-03-15, 23:41 |
| | dzieki za pomoc.motocykl chodzi dobrze,tzn nie mam porownania,czasem lekko strzeli z wydechu al to jak odkrece i puszcze z gazu.a jak sprawa wyglada z wydechem przelotowym?? | |
| |
 |
Divastion Dawid
 Motocykl: GS 11 Wiek: 35 Do��czy�: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Sk�d: Je�owe | Wys�any: 2010-03-16, 21:17 |
| | Ja mam CA�KOWICIE puste rury no i jedyne co robi�em, to wzbogaca�em jedynie troch� mieszkank�, tak do 3 obr. Co� tam minimalnie wi�cej pali, ale to jakie� "setki". Og�lnie poleca si� przy przelot�wkach stosowanie filtra K&N i opcjonalnie dysz DynoJet - moto stanie si� �wawsze i b�dzie lepiej si� wkr�ca�. Ale na potworny przyrost mocy nie licz po tych zabiegach. Ja tylko zmieni�em rury oryginalne na zupe�nie puste, podkr�ci�em troch� na mieszkance i je�dzi�em | _________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51oCome on! | |
| |
 |
lutek  Motocykl: honda vt 1100 C 87' Do��czy�: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Sk�d: Rybnik/Bristol-UK | Wys�any: 2010-03-17, 09:39 |
| | no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? | |
| |
 |
lutek  Motocykl: honda vt 1100 C 87' Do��czy�: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Sk�d: Rybnik/Bristol-UK | Wys�any: 2010-03-17, 09:40 |
| | no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? | |
| |
 |
Divastion Dawid
 Motocykl: GS 11 Wiek: 35 Do��czy�: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Sk�d: Je�owe | Wys�any: 2010-03-17, 16:42 |
| | lutek napisaďż˝/a: | no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? |
Dobrze s�ysza�e�, tak si� w�a�nie dzieje a w jakim stopniu wp�ywa to na zu�ycie gniazd, to pewnie w stopniu takim, �e trzeba poje�dzi� tak pewnie ze 100 tys i dopiero si� mo�na o to martwi�.  | _________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51oCome on! | |
| |
 |
senda  Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97 Wiek: 54 Do��czy�: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Sk�d: ��d� | Wys�any: 2010-03-17, 19:28 |
| | lutek napisaďż˝/a: | no ok bo ja mialem przelotowe i jezdzil slabiej mialem porownanie bo jak zalozylem oryginaly to po prostu jak nie ten motor,druga sprawa to jak to sie ma do silnika,czy to nie jest szkodliwe??bo juz tyle opini slyszalem ze juz sie gubie,podobno moze wypalac gniazda zaworowe?? |
Je�eli po wymianie rur nie wzbogacisz miesznaki to faktycznie mo�e wypala� gniazda  Jest takie powiedzenie, �e jak silnik nie ma co pali� to pali "zawory"  | _________________ Nawr�t choroby! :) | |
| |
 |
wiolator  Motocykl: sprzedany :-( Wiek: 51 Do��czy�: 07 Mar 2009 Posty: 341 Sk�d: pruszk�w | Wys�any: 2010-03-17, 20:50 |
| | to jak cz�ciowo wybebeszy�em wydechy to te� musz� regulowa�? | |
| |
 |
KrisZbro  Motocykl: vt 1100c3 Wiek: 46 Do��czy�: 29 Sty 2007 Posty: 231 Sk�d: Tarnowskie G�ry | Wys�any: 2010-03-17, 21:23 |
| | Tylko aby ta regulacja mia�a sens to nie wystarczy podkr�ci� sk�ad mieszanki na biegu ja�owym. Trzeba najlepiej wymieni� r�wnie� dysz� paliwa biegu ja�owego oraz conajmniej podnie�� iglice a najlepiej wymieni�. No i dysze g��wne do wymiany. W oryginalnych iglicach trudno regulowa� ich wysoko�� wi�c zostaje zakup jakiego� zestawu dynojet czy podobnego. Poczytaj sobie Tu. Jest tam kilka wskaz�wek na temat rejetu po wypruciu wydechu. Oczywi�cie zale�y w jakim stopniu jest wypruty. | |
| |
 |
lutek  Motocykl: honda vt 1100 C 87' Do��czy�: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Sk�d: Rybnik/Bristol-UK | Wys�any: 2010-03-19, 10:48 |
| | a czy ktos moglby mi powiedziec lub pokazac na jakims zdjeciu ktore to sa sruby do tej regulacji??czy te sruby sa glebiej osadzone??czy od razu je widac z obu ston?? | |
| |
 |
KrisZbro  Motocykl: vt 1100c3 Wiek: 46 Do��czy�: 29 Sty 2007 Posty: 231 Sk�d: Tarnowskie G�ry | Wys�any: 2010-03-19, 11:01 |
| | lutek napisaďż˝/a: | a czy ktos moglby mi powiedziec lub pokazac na jakims zdjeciu ktore to sa sruby do tej regulacji??czy te sruby sa glebiej osadzone??czy od razu je widac z obu ston?? |
Na �rubce to podregulowa� mo�esz sobie tylko sk�ad mieszanki na biegu ja�owym. �ruby szukaj mniej wi�cej tu Je�eli masz tam za�lepk� (wer. USA) to trzeba j� przewierci� i wkr�tem wyci�gn�� pozosta�o�ci po za�lepce a potem mo�esz sobie kr�ci� ile chcesz. Pozosta�e regulacje nie s� ju� takie proste. Chyba �e chcesz synchronizowa� ga�niki to te� do tego celu s�u�y �rubka:) | |
| |
 |
-gumis- V2 i kardan
 Motocykl: Husaberg TE 300 Wiek: 42 Do��czy�: 28 Cze 2009 Posty: 208 Sk�d: Jemielnica | Wys�any: 2010-03-19, 20:50 |
| | Prawie wszystko zosta�o powiedziane, ale... Na samej regulacji �rub� sk�adu mieszanki si� nie ko�czy, trzeba by by�o jeszcze przynajmniej skontrolowac podci�nienia w gaznikach, czy przepustnice otwieraj� sie w tym samym momencie.Tzn trzeba pod��czyc zegary ,kt�re poprzez w�yki i kr�cce ��cz� si� z gardzielami , kolektorami ss�cymi w g�owicy. Wskaz�wka na zegarze , przy dobrze zsynchronizowanych gaznikach powinna wskazywac te same parametry, ci�nienia. Je�eli zmieni�es wydechy to zalecam regulacj� sk�adu mieszanki i kontrol� synchro. Wcze�niej jednak kontrola zawor�w i czyszczenie/wymiana filtra powietrza. To s� trzy g��wne jakby elementy zasilania silnika 4 suwowego 1. czysty filtr powietrza 2. dobrze wyregulowane, szczelne zawory 3. idealnie ustawione gazniki wydechy puste  Pozdrawiam | _________________ szkoda czasu na narzekanie!!! czas leci... | |
| |
 |
Maniek G [Usuni�ty] | Wys�any: 2010-03-20, 08:53 |
| | A ja my�la�em, �e g��wnym elementem zasilania silnika jest zbiornik z benzyn� | |
| |
 |
lutek  Motocykl: honda vt 1100 C 87' Do��czy�: 23 Wrz 2009 Posty: 86 Sk�d: Rybnik/Bristol-UK | Wys�any: 2010-03-20, 11:37 |
| | a na czym polega sprawdzenie zaworow??bo z tego co wiem to sa hydrauliczne. | |
| |
 |
|